EIVIND AARSET GROUP, (Norvegija / Norway)
Eivind Aarset – g
Audun Erlien – b
Wetle Holte – dr, perc
Erland Dahlen – dr, perc
Sven Persson – sound
Ką bendro gali turėti legendinis dainininkas Ray Charlesas, popmuzikos primadona Cher ir grupės a-ha vokalistas Mortenas Harketas? Klausimas, melomanų „proto mūšyje“ vertas daug taškų. Atsakymas – visų jų plokštelėse skamba šio Vilnius Mama Jazz svečio gitara.
Tiesa, būtų įžeidimas Eivindą Aarsetą apibūdinti tik kaip pasaulinių garsenybių bendražygį. 63-ejų norvegas – vienas svarbiausių šių dienų gitaristų, kurio kūrybos vizija peržengia džiazo, roko, popmuzikos ribas.
E. Aarsetas – pakankamai techniškas, kad galėtų skelti įspūdingų gitaros „pirotechnikos efektų“, bandydamas į kelias sekundes sutalpinti kuo daugiau natų. Ir pakankamai protingas, kad tuo nesipuikuotų. Jo ginklas – nestandartinė kūryba, dėmesys melodijai, ritmui ir improvizacijai. „Aš myliu jį. Jis – genijus“, - sykį pasakė su E. Aarsetu susipažinęs garsus JAV vibrafoninkas Mike'as Mainieri.
Gitarą į rankas Eivindas pirmą sykį paėmė, būdamas dvylikos – kai išgirdo Jimi Hendrixo plokštelę.
Į roką paauglys pasinėrė visa galva – kaimynai šiurpo nuo garsiai leidžiamų grupių Deep Purple ir Black Sabbath įrašų. Tačiau įsikišo brolis – jo paskatintas, Eivindas atrado Mileso Daviso, grupių Mahavishnu Orchestra, Weather Report, Return To Forever muziką.
Prieš kiek mažiau nei pusę amžiaus E. Aarsetas jau garsėjo kaip vienas gabiausių samdomų Norvegijos gitaristų, talkinančių įvairių stilių žvaigždėms.
„Grojau metalo grupėje, man iš pradžių labai patiko, bet pavargau kiekvieną vakarą scenoje atrodyti piktas“, - karjeros pradžią juokdamasis prisimena Eivindas.
Muzikantai jį priėmė išskėstomis rankomis. Jei užsimanytumėte nusipirkti visus albumus, kuriuos įrašyti padėjo E. Aarsetas, tektų pakratyti piniginę.
Tarp atlikėjų, su kuriais grojo Eivindas – Django Batesas, Dee Dee Bridgewater, Billas Laswellas, Janas Garbarekas, Larsas Danielssonas, Mari Boine, Marilyn Mazur, Sidsel Endresen ir daug kitų džiazo garsenybių. Čia pat puikuojasi ir kiek anekdotą primenantys įrodymai, jog E. Aarsetas niekada nebuvo muzikos rasistas – nepasididžiavo padėti ir britų popžvaigždutėms S Club 7.
Itin svarbų postūmį gitaristo karjerai suteikė bendradarbiavimas su norvegų trimitininku ir kompozitoriumi Nilsu Petteriu Molvaeriu, kuris pelnytai vadinamas vienu „naujojo džiazo“ pionerių. E. Aarseto gitara skamba kone visuose šio stereotipus laužančio muziko albumuose. Taip pat – ir visame pasaulyje N. P. Molvaerį išgarsinusioje 1997—ųjų plokštelėje Khmer – kritikai vieningai pripažįsta, kad E. Aarset o eksperimentai buvo labai svarbus šio nežemiško įrašo elementas.
Į naujų kelių ieškančių norvegų džiazmenų sambūrį įsiliejęs E. Aarsetas turi daugybę bendraminčių. Tarp jų – ir puikiai žinomas Oslo pianistas, „naujos džiazo koncepcijos“ propaguotojas, 2022 metais grojęs Vilnius Mama Jazz festivalyje Bugge Wesseltoftas.
Būtent jo įkurta įrašų leidykla Jazzland 1998-aisiais pristatė Eivindo, kaip grupės lyderio, sugebėjimus. Pirmasis E. Aarseto albumas Electronique Noire išvertė iš koto ir visko girdėjusius solidžių džiazo leidinių kritikus.
„Jo gitara per kelias sekundes nuo švelnaus šnabždėjimo pereina prie riaumojimo. Unikali muzikos vizija, kintanti atmosfera, stipti elektroninės muzikos įtaka. Eivindas apima visą muzikos nuotaikų skalę – nuo intensyvumo iki intymumo“, - žodžiais springo albumo recenzentai.
Leidinys New York Times žengė dar toliau – pavadino Electronic Noire vienu geriausių „elektrinio“ džiazo įrašų nuo trimitininko Mileso Daviso laikų.
Kiekvienas solinis E. Aarseto albumas kėlė vis didesnį susižavėjimą ir nustebimą. Nenuostabu – gitaristas su malonumu naršė vis platesnius vandenis, nuo drum'n'bass iki ambient stilių skambesio.
„Kai išgirsti, kad jis – iš Norvegijos, įsivaizduoji, jog jo muzika piešia fjordų paveikslą. Bet Eivindo melodijas galėjo įkvėpti ir džiunglės ar dykuma“, - muzikanto universalumą apibūdina kritikai.
Neįsivaizduodami, į kokio stiliaus stalčių kišti Eivindo muziką, džiazo specialistai sutaria dėl vieno – jo kūryba yra lyg plynas laukas, kuriuo muzikantas vaikšto, kaip tik panorėjęs, dažnai ir pats nespėliodamas, kur jį nuves kelionė.
„Phantasmagoria, or A Different Kind of Journey“ yra naujausias, 2021 metais išleistas Eivindo Aarseto 4tet'o albumas, kurį ir išgirsime šių metų Vilnius Mama Jazz. Kaip diktuoja pavadinimas, šis albumas yra išskirtinė, iliuzijų kupina kelionė, kurioje ypatingas dėmesys skiriamas gitaros garsams. Jais manipuliuojama plečiant instrumento ribas, o kūriniai albume svyruoja tarp ritmiškų groove kompozicijų, subtilių improvizacijų ir atmosferinių epizodų.
Aarseto, Auduno Erlieno, Wetle Holte‘o ir Erlando Dahleno albumo muzika – patirtis, vedanti per prisiminimus ir vaizduotę, jungianti skirtingus stilius, garsus ir epochas.
Vilnius Mama Jazz scenoje E. Aarsetas pasidalins savo vizija ir, jau dabar galima spėti, padovanos vieną įsimintiniausių vakarų. Apgaulingai ramus gitaristas, kuriam prisilietus prie stygų žiūrovai pasijunta lyg hipnozės seanse – tokia muzikinė kelionė tikrai pasitaiko ne kasdien.
Portale AllEvents visada galite nusipirkti bilietai į renginiai Vilniuje, Kaune, Klaipėda, Palanga, Šiauliai ir visoje Lietuvoje: Festivaliai VILNIUS MAMA JAZZ 2025 / Eivind Aarset Group (NO), Vilnius, Lietuvos nacionalinis dramos teatras Gegužė 23
* Aprašymas išverstas automatiškai. Gali būti netikslumų. Pirkdami bilietus būtinai peržiūrėkite renginio aprašymą bilietų parduotuvės svetainėje.
Vilniaus džiazo klubas, VŠĮ
+37069832636
festival@vilniusmama
Savanorių pr. 53 - 4, Vilnius, Lietuva
bilietai
bilietai
bilietai
bilietai
bilietai
bilietai
bilietai
bilietai
kakava
bilietai
kakava
paysera
bilietai
ticketshop
kakava
paysera
paysera
bilietai
paysera
paysera
kakava
kakava
ticketmarket
paysera
kakava
kakava
kakava
kakava
ticketmarket
kakava