kakava
kakava
kakava
kakava
kakava
kakava
kakava
kakava
Klounada, miuziklas, komedija, farsas, realybės šou, karnavalas, misterija, tūsas?.. Čia viskas viename – Vilniaus senojo teatro scena tokio vyksmo dar nėra mačiusi. Spektaklis grįstas klounados principais: emocijos reiškiamos per kūną, fiziškumą. Būtent tai teatrinę klounadą skiria nuo tradicinio psichologinio teatro.
Spektaklio „Naktis prieš“ siužetinę liniją padiktavo Nikolajaus Gogolio (1809–1852) apysaka „Naktis prieš Kalėdas“ (iš rinkinio „Vakarai viensėdyje prie Dikankos“). Veiksmo epicentre – įsiplieskusi vaikino Vakulos ir aikštingos gražuolės Oksanos meilė. Veiksmas perkeliamas į šiais laikais vykstantį patrakusį, aistringą vakarėlį: įsisuka tviskantis gaublys, scenoje pasigirsta disko muzika, personažai ryškiais, impozantiškais drabužiais... Intrigos, meilė, nuodėmė – štai ir visa karnavalo, vakarėlių kultūros trejybė. It iš Hieronymus Boscho triptiko „Žemiškųjų malonumų sodas“. Spektaklio herojai kviečia „liautis kentėti“ ir mėgautis gyvenimu.
Režisierius, šiuolaikinės intelektualios klounados teatro įkūrėjas Žilvinas Beniušis spektaklyje siekia maksimaliai išnaudoti šiuolaikinės teatrinės klounados žanrą. Kada prasideda ir baigiasi žaidimas? Kur riba tarp šventumo ir nuodėmės? Ar įmanomas apsivalymas, kuriam priešinasi pati naktis? Vakarėlis visgi baigiasi, bet iš jo išėjus norisi jį pratęsti realiame gyvenime.
Ekstravagantiškiems dizainerės Daivos Urbonavičiūtės kostiumams bei Vitalijaus Strigunkovo scenografijai (veiksmas perkeltas į šokių aikštelę pačioje teatro scenoje) spektaklyje tenka išskirtinis vaidmuo.
Režisierius Ž. Beniušis: „Spektaklyje vystoma laisvos valios ir lemties tema. Pasaulis regimas kaip viena didelė žaidimų aikštelė. Emocijos, troškimai pasiekia maksimalią dvasinę, psichologinę įtampą... Prieš akis vystosi siužetas ir intrigos, kurios klounados instrumentais parodomos tarsi pro padidinamąjį stiklą.“
Kostiumų dailininkė D. Urbonavičiūtė: „Žmonės gyvenime taip nesirengia. Į vakarėlį einantys žmonės gali apsirengti įvairiai, tačiau iš esmės nori atrodyti patys gražiausi, geidžiamiausi, puošniausi. Esame visokie, kiekvienas savyje turime demonų, kuriuos režisierius ir nori parodyti. Kostiumai tai tik padeda padaryti. Man patinka, kad Gogolis interpretuotas taip šiuolaikiškai.“
Scenografas V. Strigunkovas: „Svarbu būti atviram, suprasti, kad šiuolaikinės klounados spektaklis atsiskleidžia per santykį su žiūrovu, o kaip meno kūrinys jau tęsiasi ir už scenos ribų. Nors personažai, jų tarpusavio santykiai labai įdomūs ir gyvybingi, vaizdinę N. Gogolio aprašyto pasaulio sąrangą reikėjo permąstyti iš esmės. Svarbu buvo suprasti, kad apysakai būdingas folkloriškumas, liaudiškumas atsiranda ne iš romantizuoto XIX a. kaimo, o iš nedoktrininio pasaulio suvokimo, kurį galime stebėti ir dabartyje.“
Ž. Beniušis yra režisavęs ir klounados vesterną „Odisėja“ (2021), tragikomediją „Adomas 2.0“ (2021), monospektaklį „Lelijos laisvės mokymai“ (2022) ir kt.
Dėmesio! Spektaklio metu rūkomos elektroninės cigaretės be nikotino ir naudojami dūmai bei ryškūs šviesų blyksniai.
Spektaklio premjera – 2022 m. gruodžio 17 d.
Portale AllEvents visada galite nusipirkti bilietai į renginiai Vilniuje, Kaune, Klaipėda, Palanga, Šiauliai ir visoje Lietuvoje: Teatras Nikolajaus Gogolio kūrybos motyvais „NAKTIS PRIEŠ“ (Rež. Žilvinas Beniušis), Vilnius, Vilniaus Senasis Teatras Sausis 05
* Aprašymas išverstas automatiškai. Gali būti netikslumų. Pirkdami bilietus būtinai peržiūrėkite renginio aprašymą bilietų parduotuvės svetainėje.
VBĮ „Vilniaus senasis teatras“, Juridinis asmuo
+37052627133
vst@vsteatras.lt
J. Basanavičiaus g. 13, Vilnius, Lietuva
kakava
paysera
bilietai
ticketshop
kakava
paysera
paysera
bilietai
bilietai
paysera
kakava
kakava
ticketmarket
paysera
kakava
kakava
kakava
kakava
ticketmarket
kakava